ULTIMĂ ORĂ
Prin acest proiect, judeţul Maramureş doreşte îmbunătăţirea stării tehnice a drumurilor judeţene şi limitarea efectelor care ar conduce la avansarea degradării structurii rutiere şi la creşterea degradării condiţiilor de mediu din zonă, a arătat preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Gabriel Zetea. Prin Studiile de fezabilitate şi expertizele tehnice elaborate s-au identificat soluţiile pentru reabilitarea traseului de drum judeţean, astfel încât acestea să corespundă nivelului de trafic actual şi de perspectivă.
”Consiliul judeţean Maramureş pregăteşte depunerea cererii de finanţare şi a documentelor însoţitoare pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile prin POR 2014 – 2020 pentru reabilitarea traseului de drum judeţean cuprins în Traseul Regional Transilvania Nord, care cuprinde următoarele drumuri/ sectoare de drumuri judeţene: DJ 108D Limită judeţ Sălaj – Gârdani, DJ 108A Gârdani – Ardusat, DJ 193 Limită judeţ Satu Mare – Hideaga (DN 1C), DJ 182B Şomcuta Mare – Coaş (int. DJ 182C), DJ 182C Coaş – Copalnic (DN 18B) – Copalnic Mănăştur – Şurdeşti (DJ 184). Valoarea totală a investiţiei Reabilitare Drumului Nordului – Maramureş, etapa I este de 233.377,128 mii inclusiv TVA, din care valoare eligibilă 221.500.000 lei, echivalentul a 50 de milioane de euro. Cofinanţarea Consiliului Judeţean reprezintă 2% din totalul cheltuielilor eligibile, exceptând cheltuielile neeligibile identificate prin proiect”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Gabriel Zetea.
Şeful administraţiei judeţene a arătat că, pentru a nu se repeta experienţa negativă din contractul Baia Sprie – Bârsana, când vechiul Consiliu Judeţean a aprobat cofinanţări prea mici care au adus mari probleme contractului, acum au fost cuprinse de început sumele necesare pentru realizarea lucrărilor considerate neeligibile la proiectul de investiţii ”Drumul Nordului”.
Biroul de presă al Consiliului Judeţean Maramureş