ULTIMĂ ORĂ
”Mă bucur că toți consilierii județeni au înțeles importanța dezvoltării județului nostru astfel au votat în unanimitate parteneriatul cu Primăria Baia Mare și studiul de fezabilitate pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Baia Mare. Se va realiza un drum de 31,8 km, pe traseul Bușag – Baia Sprie, prevăzut cu pasaje și noduri rutiere, care va asigura conectivitatea cu toate drumurile naționale și județene din zona adiacentă municipiului Baia Mare”, a precizat președintele Consiliului Județean Maramureș.
În această săptămână va fi depusă cererea de finanțare pentru construirea unui nou terminal al Aeroportului Internațional Maramureș prin Programul Operațional Infrastructură Mare care urmează să fie finalizat până la sfârșitul lui 2023. Proiectul va duce la dezvoltarea turismului și va atrage investiții importante în Maramureș.
Drumurile județene vor fi modernizate din 2021. Sunt cuprinse în proiect tronsoanele drumurilor județene DJ 109 F Rogoz - Lăpuș - Strâmbu Băiuț - Cavnic, intersecție cu Drumul Baia Sprie – Bârsana, DJ 109F tronsonul Ocna Șugatag - Ferești, intersecție cu DN 18, DJ 186B Ferești - DN 18 Cornești – Călinești – Sârbi-Budești, intersecție cu drumul Baia Sprie – Bârsana, DJ 185 Hărnicești – Hoteni – Ocna Șugatag, DJ 186 Vadu Izei – Bârsana.
Un alt vis al maramureșenilor care se va transforma în realitate este realizarea podului de frontieră peste Tisa. Cuprins în Planul lui Bogdan, iată că Guvernul, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a depus cererea de finanțare pentru construcția podului prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Podul va avea o lungime de 261,2 metri, 4 benzi auto (două pe sens) și două trotuare (pentru pietoni), valoarea acestuia ridicându-se la 31 de milioane de euro. Durata de finalizare a execuției este de 38 de luni. Proiectul va crea o cale de comunicație modernă și va scurta legăturile rutiere cu Federația Rusă, Țările Baltice, Polonia, Ungaria și Slovacia.