COMUNICAT DE PRESĂ privind începerea implementării proiectului DIKEINSPECT - Strategie complex de control a inundațiilor în bazinul hidrologic Tisa Superioară

15 Septembrie 2021 60
header DIKEINSPECT
COMUNICAT DE PRESĂ
privind începerea implementării proiectului DIKEINSPECT – Strategie complex de control a inundațiilor în bazinul hidrologic Tisa Superioară

Proiectul a fost depus la finanțare în cadrul Programului transfrontalier HUSKROUA ENI CBC 2014-2020. Solicitantul finanțării este Universitatea Miskolc din Ungaria – Lider de/în Proiect, în parteneriat cu alte 5 instituții:
  1. Direcția Regională a apei Tisza Superioară (B1) – Ungaria,
  2. Departamentul Regional de Management al Apei Berehovo (B2) - Ucraina,
  3. Consiliul Județean Maramureș (B3) – România,
  4. Universitatea Tehnică din Kosice (B4) – Slovacia,
  5. Asociația Valea Verde (B4) – România

Obiectivul general al proiectului este să reducă la minimum riscul de inundații în bazinul râului Tisa Superioară prin cartografierea și analizarea digurilor și a secțiunilor critice ale câmpiilor inundabile. Prin aplicarea metodologiei care va fi dezvoltată pentru a atinge acest obiectiv, profesioniștii în controlul inundațiilor vor obține informații valoroase atunci când iau decizii, iar această metodă nu numai că va reduce considerabil riscul, dar va crește și prevenirea și controlul inundațiilor.

Obiective specifice:

SO1: O metodologie de investigare a digului și a câmpiei inundabile va fi dezvoltată împreună cu partenerii pentru a asigura prevenirea și gestionarea eficientă a inundațiilor.

SO2: Pe baza metodologiei elaborate se va realiza cartarea bazinului hidrografic al Tisei Superioare. Se vor utiliza metode de teledetecție și metode geofizice la fața locului pentru a examina și determina secțiunile critice ale digului și zona de câmpie inundabilă, urmând a se face recomandări pentru punctele critice identificate.

SO3: Elaborarea unor planuri de acțiune pentru cele 4 țări care implementează proiectul în vederea îmbunătățirii secțiunilor critice identificate în timpul sondajului. Se va realiza și un plan strategic care va include direcții de dezvoltare și care va fi communicat factorilor de decizie din țările partenere. Rezultatele vor fi împărtășite profesioniștilor în managementul apelor sub formă de instruiri pentru a se realiza în viitor: intervenții mai eficiente, reducerea riscurilor și protecție împotriva inundațiilor.

Rezultate estimate:

  1. Identificarea secțiunilor de dig cu risc crescut. Reducerea riscului de inundații pe secțiunile de dig mapate și analizate
  2. Generarea de instrumente pentru sprijinirea deciziilor legate de prevenirea inundațiilor.
  3. Îmbunătățirea cunoștințelor pentru experți, prin formări profesionale suplimentare cât și pentru publicul țintă.
  4. O metodologie armonizată va fi dezvoltată și adaptată în zona transfrontalieră pentru a inspecta stabilitatea digului și condițiile de câmpie inundabilă, implicând experți ai partenerilor de proiect și profesioniști implicați în gestionarea dezastrelor.

Data începere proiect: 01.06.2021
Buget total: 958.599,98 euro, din care,
Buget Beneficiar 3 (județul Maramureș): 79.401 euro
Durata de implementare: 24 luni
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Link-uri rapide

Informaţii utile

MaraQuality

Măsuri de management privind creşterea gradului de informare şi conştientizare din Parcul Naţional Munţii Rodnei

Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord

Reabilitare traseu de drum județean Baia Sprie (DN 18) - Cavnic (DJ 184) - Ocna Șugatag (DJ 109F) - Călinești (DJ185) - Bârsana (DJ185)

Pl@NETour - Crearea unui produs de turism ştiinţific şi infrastructură o reţea de cooperare transfrontalieră în domeniul turismului ştiinţific în Maramureş şi Transcarpathia

Centru Educațional Demonstrativ pentru Energie Durabilă – Centrul SEED

Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" – Baia Mare

Creşterea capacităţii de management şi de răspuns în situaţii de dezastre naturale în regiunea transfrontalieră

site vechi site vechi
© 2018 Consiliul Judeţean Maramureş. All Rights Reserved.