VIUNEA ȘCOLII
Crearea cadrului instituțional de acțiune care să asigure accesul la educație tuturor copiilor, prin servicii educaționale acordate copiilor cu dizabilități, școlarizați atât în învățământul special cât și în învățământul de masă, precum și personalului care este implicat în instruirea acestora.
Dezvoltarea unui mediu de educație și formare profesională care să asigure pentru tinerii cu dizabilități de județ, servicii de educație și instruire profesională de calitate, stimulând dezvoltarea carierei și creșterea potențialului economic și social al zone.
Instituţie de educaţie, CSEI VIȘEU DE SUS îşi propune să contribuie la dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a copiilor cu dizabilități din comunitatea noastră, la formarea personalităţii lor pentru a dobândi autonomie personală, profesională și pentru a deveni cetățeni care respectă valorile democraţiei şi ale umanităţii.
OFERTA DE SERVICII EDUCAŢIONALE
Oferta educaţională şi terapeutică a şcolii se adresează în principal copiilor/elevilor/tinerilor cu deficienţă mintală moderata si usoara, deficiente mintale grave, severe si profunde precum şi celor cu deficienţe asociate. Ea este individualizată şi adaptată în funcţie de potenţialul psihointelectual şi psihofizic al copiilor. Elevii cu deficiente grave, severe si profunde beneficiază de intervenţii prin programe de tip personalizat, în baza unui curriculum adaptat, rezultat în urma unei evaluări complexe realizate de către o echipă multidisciplinară (C.I.E.C.). Şcoala reprezintă cadrul instituţional de acţiune care asigură accesul la educaţie al tuturor copiilor cu cerinţe educative speciale şcolarizaţi în învăţământul special, cât şi în învăţământul de masă oferind următoarele servicii:
- depistare precoce şi intervenţie timpurie;
- testare şi consiliere psihologică, orientare şcolară şi profesională;informare şi consiliere pentru părinţi;
- informare şi consiliere a cadrelor didactice din şcolile de masă;
- educaţie specializată, în concordanţă cu tipul şi gradul deficienţei;
- terapii specifice şi de compensare (logopedie, kinetoterapie, educaţie psihomotrică, artterapie, ergoterapie, meloterapie);
- terapie educaţională complexă şi integrată (terapie cognitivă, terapie ocupaţională, ludoterapie, formarea autonomiei personale, socializare);
- etc.