Accessibility Tools

ANUNȚ: privind organizarea concursului de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere vacante de DIRECTOR EXECUTIV, gradul II, la Direcţia Generală de Evidență a Persoanelor Maramureș

13 Iulie 2023
Consiliul Județean Maramureș, în conformitate cu prevederile art. 618 alin. (4) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere vacante de DIRECTOR EXECUTIV, gradul II, la Direcţia Generală de Evidență a Persoanelor Maramureș.
Durata normală a timpului de muncă de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână.

CONCURSUL DE PROMOVARE va avea loc în data de 16 august 2023 ora 10.00 proba scrisă, la sediul Consiliului Județean Maramureș din Baia Mare, Str.Gh. Șincai, nr. 46.

Condiţiile de participare la concurs:

Condiţii generale:
  • candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 alin. (1) și ale art. 483 alin. (2) lit.a)-lit.e) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condiții specifice:
  • studii universitare de licență absolvite cu diploma de licență sau echivalentă în domeniul fundamental Științe sociale, Ramura de științe – Științe Juridice;
  • să fie absolvenți cu diploma ai studiilor universitare de master absolvite cu diploma în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publicesau cu diploma echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; • să fie numiți într-o funcție publică din clasa I; • să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii;
  • minimum 7 ani vechime în specialitate studiilor necesare exercitării funcției publice.

BIBLIOGRAFIE ŞI TEMATICĂ
Concurs pentru ocuparea funcției publice de conducere de DIRECTOR EXECUTIV, gradul II, la Direcţia Generală de Evidență a Persoanelor Maramureș

  1. Constituția României, republicată;
    cu tematica: Administraţia publică locală: Principii de bază; Consiliul Judeţean; Drepturile şi libertăţile fundamentale: Dreptul la viaţă şi la integritate fizică şi psihică; Libertatea individuală; Dreptul la apărare; Munca şi protecţia socială a muncii; Interzicerea muncii forţate; Dreptul de petiţionare; Dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică; Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi;
  2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    cu tematica: CAPITOLUL I :Principii şi definiţii; CAPITOLUL II: Dispoziţii speciale;
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    cu tematica CAPITOLUL II : Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii CAPITOLUL IV: Egalitatea de șanse între femei și bărbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziei;
  4. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
    cu tematica: PARTEA VI:Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice: Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Statutul funcţionarilor publici;
  5. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    cu tematica: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 295 din 10 martie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil;
    cu tematica: Hotărârea Guvernului nr. 295 din 10 martie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil, integral;
  7. Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    cu tematica: Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  8. Ordonanța Guvernului nr.84/2001 privind înființarea , organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare;
    cu tematica: Ordonanța Guvernului nr. 84/2001privind înființarea , organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, integral;
  9. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 a Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, cu modificările şi completările ulterioare;
    cu tematica: Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 a Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  10. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, cu modificările și completările ulterioare;
    cu tematica: O.U.G. nr. 82/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, cu modificările și completările ulterioare, integral;
  11. Legea nr.235/2013 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România;
    cu tematica: Legea nr.235/2013 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România, integral;
  12. Hotărârea Guvernului nr.64/2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, cu modificările şi completările ulterioare;
    cu tematica: Hotărârea Guvernului nr.64/2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  13. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
    cu tematica: Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  14. Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările şi completările ulterioare
    cu tematica: Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  15. Legea nr. 16/1996 a Arhivelor Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    cu tematica: Legea nr. 16/1996 a Arhivelor Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, integral.
  16. Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    cu tematica: Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, integral;

Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibliografiei și tematicii, forma valabilă se considera aceea având toate modificările și completările ulterioare, până la ziua publicării anunțului.

Dosarele de înscriere la concursul de promovare se depun în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 13.07.2023-01.08.2023, inclusiv de luni până joi orele 8-16,30 și vineri orele 8-14 la sediul Consiliului Județean Maramureș, str. Gh. Șincai, nr. 46 la Biroul Resurse Umane, camera 27, persoana de contact Simicorescu Sorina, consilier, clasa I, grad profesional superior. Telefon: 0262 – 202525, e-mail sorina.simicorescu@cjmaramures.

Dosarul de înscriere la concurs va conține în mod obligatoriu următoarele documente:
  1. opis
  2. formularul de înscriere, conform modelului anexat;
  3. curriculum vitae, modelul comun european;
  4. copia actului de identitate;
  5. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  6. copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei, conform modelului anexat. Adeverințele care au un alt format decât cel din anexa nr. 2D la HG nr. 611/2008, trebuie să cuprindă elemente similare din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor;
  8. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  9. cazierul administrativ;
  10. copia certificatului de căsătorie pentru persoanele al căror nume s-a schimbat;

Copiile actelor actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.

Concursul de promovare constă în următoarele probe:
  1. selecţia dosarelor, în perioada 02.08-08.08.2023 în cadrul căreia comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs;
  2. susținerea probei scrise, în data de 16.08.2023 ora 10.00 la sediul Consiliului Județean Maramureș din Baia Mare, str. Gh. Șincai nr. 46, în cadrul căreia se testează cunoștințele teoretice necesare ocupării funcției publice;
  3. susținerea probei de interviu, în termenul prevăzut de 56 alin.(1) din H.G. 611/2008, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.

În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere sunt declarați admiși la proba scrisă și la proba de interviu candidații care au obținut minimum 70 de puncte. Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă.

Anexăm:
  1. Opis
  2. Formularul de înscriere la concurs;
  3. Formatul standard al Adeverinței care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor dobândită după data de 01.01.2011;
  4. Atribuțiile prevăzute în fișa postului.

PREȘEDINTE
Ionel Ovidiu BOGDAN

Link-uri rapide

Informaţii utile


Tabără de excelență - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni, ediția 2024

Tabără de excelență în Maramureș - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni

COMAND – Sincronizarea intervențiilor în situații de urgență în regiunea de graniță

Proiectul REDUCES

MaraQuality

Proiectul FoodChains4Europe aprobat spre finanţare în cadrul programului INTERREG EUROPE

Măsuri de management privind creşterea gradului de informare şi conştientizare din Parcul Naţional Munţii Rodnei

Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord

Reabilitare traseu de drum județean Baia Sprie (DN 18) - Cavnic (DJ 184) - Ocna Șugatag (DJ 109F) - Călinești (DJ185) - Bârsana (DJ185)

Pl@NETour - Crearea unui produs de turism ştiinţific şi infrastructură o reţea de cooperare transfrontalieră în domeniul turismului ştiinţific în Maramureş şi Transcarpathia

Centru Educațional Demonstrativ pentru Energie Durabilă – Centrul SEED

Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" – Baia Mare

© 2018 Consiliul Judeţean Maramureş. All Rights Reserved.