ULTIMĂ ORĂ
Procesul de recrutare și selecție a candidaților pentru cele 5 posturi de membru în Consiliul de Administrație aflate în recrutare are următoarele etape:
ETAPA | DURATA ESTIMATĂ | TERMENE | DERULARE | REZULTAT | |
1. | Depunerea dosarelor de candidatură | 30 de zile de la data publicării anunțului | 23.06 – 24.07 | Candidaţii depun, atât în format fizic, cât şi electronic, documentele cerute în dosarele de candidatură. | Dosare de candidatură depuse |
2. | Evaluarea dosarelor de candidatură | 3-5 zile de la data expirării anunțului de recrutare | 24 – 28.07 | Analizăm documentele necesare pentru depunerea candidaturilor. | Lista lungă |
3. | Selecţia iniţială | 5 zile de la data elaborării listei lungi | 31.07 – 2.08 | Va fi evaluat gradul de îndeplinire a cerințelor și competențelor stipulate în descrierea profilului candidatului căutat. Se face o primă evaluare a competenţelor şi trăsăturilor şi o primă ierarhizare a candidaţilor. | Lista scurtă |
4. | Depunerea declarației de intenție | 15 zile de la data elaborării listei scurte | 3- 18.08 | „ | Depunerea declarației de intenție |
5. | Selecţia finală | 3 zile de la data finalizării etapei de selecție inițială | 21-23.08 | Candidații de pe lista scurtă care au depus în termenul precizat declarațiile de intenție, vor fi invitați să participe la interviul de selecție finală. | Propunerile de nominalizare |
Toate aceste etape sunt eliminatorii. Candidaţii vor fi informaţi în mod operativ şi transparent, telefonic şi pe e-mail, referitor la eventualele schimbări apărute în planul de derulare a acestor etape, precum şi de rezultatele obţinute de fiecare dintre ei pe fiecare etapă a acestui proces.
2. CONDIȚII DE PARTICIPARE
Candidaţii pe care dorim sa îi selectăm în procesul de recrutare și selecție pentru nominalizarea în vederea numirii membrilor Consiliiului de Administrație al DRUMURI-PODURI MARAMUREȘ trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:
- de eligibilitate
- de selecție
- de nominalizare.
- Criterii de eligibilitate comune pentru toate posturile de administrator
- au cetățenie română sau cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene, cu condiția să aibă domiciliul în România;
- cunosc foarte bine limba română (scris și vorbit);
- sunt absolvenți(te) ai (ale) unui program de studii superioare de licență;
- au cel puțin 5 ani vechime în muncă;
- au cel puțin 5 ani de experiență profesională specifică în domeniul studiilor absolvite – acest criteriu este o cerință obligatorie pentru candidații pe cele minim două posturi de administrator care au studii economice sau juridice de licență absolvite;
- au minim 3 ani de experiență anterioară cumulată de administrare, conducere, management sau coordonare în cadrul unor entități cu capital de stat sau privat,
- au certificare CAFR ca auditor financiar sau au minim 3 ani de experiență în audit statutar sau ca membru al unui Comitet de Audit din cadrul unor Consilii de Administrație – acest criteriu este o cerință obligatorie pentru candidații pe postul de administrator cu capabilități în domeniul aditului financiar;
- au experiență anterioară în posturi de administrare sau top management în cadrul unor societăți având ca domeniu de activitate construcțiile de drumuri și poduri sau construcțiile civile și industriale (se vor lua în considerare numai posturile de Administrator, Director General/Director Executiv/Director Adjunct);
- nu se află în conflict de interese care să îi(le) facă incompatibili(e) cu exercitarea funcției de administrator al S.C. Drumuri – Poduri Maramureș S.A.;
- nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în articolul 30 alin. 9 si articolul 36 alin. 7 din OUG 109/2011;
- nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție şi de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancționarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanțării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile desăvârșite cu intenție care ar face-o incompatibile cu exercitarea funcției;
- nu au făcut poliţie politică, așa cum este definită prin lege;
- îndeplinesc criteriile cerute prin O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016 şi Hotărârea de Guvern nr. 722/2016;
- au capacitate deplină de exerciţiu;
- sunt apți din punct de vedere medical;
- Criterii de nominalizare
- majoritatea membrilor CA va fi formată din administratori independenți;
- cel puțin doi dintre administratori au absolvit studii economice sau juridice și au minim 5 ani de experiență profesională în domeniul studiilor;
- cel puţin unul dintre membrii consiliului de administraţie trebuie să aibă studii tehnice în domeniul construcţiilor de drumuri și poduri sau construcțiilor civile și experienţă in domeniu de cel puţin 5 ani;
- nu pot fi mai mult de 2 membri din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
- fiecare din administratori exercită cel mult 2 mandate concomitent;
Toate criteriile de eligibilitate și de nominalizare unt OBLIGATORII !
- Criteriile de selecție
C1.1 | Capacitatea de a administra atent si coerent procesele operationale ale societatii |
C1.2 | Capacitatea de a administra atent si coerent procesele financiare ale societatii |
C1.3 | Capacitatea de a administra atent si coerent procesele de management ale societatii |
C2.1 | Managementul resurselor |
C2.2 | Planificare strategică |
C2.3 | Leadership |
C2.4 | Organizarea și reorganizarea societăților și a proceselor |
C2.5 | Management prin bugete |
C2.6 | Managementul proiectelor |
C2.7 | Digitalizarea organizatională |
C2.8 | Managementul riscurilor |
C2.9 | Capacitatea de a negocia |
C3.1 | Management prin obiective |
C3.2 | Raportare |
C3.3 | Asigurarea compleantei cu legislatia incidenta |
C3.4 | Managementul performanței |
C4.1 | Comunicare si relationare interpersonală |
C4.2 | Comunicare instituțională |
A1 | Prezintă coerent profilul sau, in directa legatura cu cerintele contextuale ale societatii |
A2 | Respecta structura indicată in HG722/2016 |
A3 | Prezintă obiective realiste derivate din cele din SA |
A4 | Prezinta o lista coerenta de KPI corelate cu obiectivele |
A5 | Identifică corect riscuri |
A6 | Demonstreaza orienare catre digitalizare eficienta |
T1 | Orientarea catre rezultate |
T2 | Capacitatea de lucra independent |
T3 | Atentie la detalii |
T4 | Respectarea regulilor |
T5 | Dinamism |
T6 | Spirit de echipă |
T7 | Capacitatea de sinteza |
3. DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ
Dosarele de candidatură vor fi depuse până cel târziu în data de 24.07.2023, ora 12.00, în mod obligatoriu atât pe suport de hârtie cât și în format electronic
.
- Dosarul pe suport de hârtie
- Dosarul electronic
4. DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII
Dosarele de candidatură vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:
- Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
- Curriculum vitae;
- Copii:
- Copia actului de identitate;
- Copia cazierului judiciar;
- Copia Cazierului fiscal;
- Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
- Copia diplomei de licenţă sau echivalentă;
- Copii ale altor forme de educație superioare absolvite (dacă este cazul) – alte programe de licență, programe de master, doctorat, MBA. Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;
- Copii ale documentelor care dovedesc experiența profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de angajatori, certificat constatator pe persoană fizică eliberat de ONRC, alte documente însușite prin semnătură și ștampilă de emitent, etc.)
- Formulare:
- F1 - Cererea de înscriere;
- F2 - Declarație pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informațiilor prezentate în dosar, lipsa conflictului de interese şi a situațiilor de incompatibilitate.
- F3 - Acordul cu privire la obținerea de date în vederea verificării informațiilor.
- F4 - Consimțământ de prelucrare a datelor cu caracter personal.
- F5 - Declarația de interese.
În cazul în care unul dintre documentele menționate mai sus lipsește din dosarul de candidatură iar candidatul nu îl transmite în timp util, candidatura sa va fi respinsă.
5. ALTE INFORMAȚII
- Comunicarea cu candidaţi
Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin e-mail şi telefonic, de aceea este imperios necesar ca adresa de e-mail şi numărul de telefon trecute în CV să fie corecte și active.
Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalitaţile descrise mai sus. Nu vom transmite candidaților punctajele obținute, deoarece acestea sunt relevante în ansamblu și nu individual, în schimb îi vom informa despre deciziile luate referitor la candidatura lor pe fiecare etapă a procesului de rerutare. Rezultatele finale vor fi comunicate candidaților după ce decidenții ni le vor fi traansmis în mod formal. - Contestaţii
Legislaţia de guvernanţă corporativă a întreprinderilor publice nu prevede contestaţii. Totuşi, din dorința de a asigura maximă transparenţă a procesului de recrutare şi selecţie, vom răspunde prompt cererilor de clarificări formulate de către candidaţi, cu condiţia ca aceştia să solicite numai informaţii care se referă la candidatura lor şi care nu implică rezultatele obţinute de către ceilalţi candidaţi. Eventualele cereri de clarificări se depun la fel ca şi dosarele de candidatură sau declaraţiile de intenţie, cu specificaţia pe plic „Cerere de clarificări privind rezultatele etapei de __(evaluare a dosarelor, sau selecţie initială sau selecţie finală) CEO_ Nume Prenume) iar documentul trimis prin e-mail va fi salvat cu titlul „Cerere clarificări Nume Prenume”.
Cererile de clarificări se depun în termen de maxim 24 de ore de la primirea rezultatelor şi li se va răspunde în acelaşi termen de maxim 24 de ore de la înregistrarea cererii. - Protecția datelor personale
Acest proces de recrutare și selecție descris în detaliu mai sus, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.
În acest sens, se vor respecta următoarele:
- Toți candidații își vor da acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
- Toate datele personale pe care candidații le vor furniza vor fi utilizate doar de către expert sau de către membri Comisiei de Selecție în scopul selectării celui mai competent și mai motivat candidat care să ocupe funcția de membru în Consiliul de Administrație.
- Toate datele personale furnizate de către candidați vor fi șterse la un an de la data nominalizării.
- Cât timp datele personale ale candidaților se află în posesia noastră, nici o informație nu va fi pusă la dispoziția nici unei altei părți, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
- Dacă doresc, candidații ne pot solicita în orice moment informații despre modul în care sunt păstrate și utilizate datele lor personale.
- Oricând un candidat decide să se retragă din acest proces de recrutare și selecție, ne vom asigura că datele sale personale vor fi șterse din baza noastră de date în conformitate cu prevederile legale în domeniu.
CONSILIUL JUDEȚEAN MARAMUREȘ
PREȘEDINTE
IONEL OVIDIU BOGDAN
PREȘEDINTE
IONEL OVIDIU BOGDAN