Accessibility Tools

Anunţ de recrutare pentru poziţia de membru în Consiliul de Administrație al Societății Drumuri-Poduri Maramureș S.A.

23 Iunie 2023
Consiliul Județean Maramureș și expertul său în recrutare Pluri Consultants România S.R.L. anunţă declanşarea procedurii de recrutare și selecție de candidaţi pentru nominalizarea în vederea numirii membrilor Consiliului de Administrație al DRUMURI-PODURI S.A.. Procesul de recrutare și selecţie are ca scop identificarea, recrutarea și selectarea celor mai potriviți 5 candidaţi pentru ocuparea postului de membru în Consiliul de Administrație al societății Drumuri-Poduri Maramureș S.A. Acest proces de recrutare și selecție se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare și ale H.G. nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, precum și cu cele ale Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.
1. PROCESUL DE RECRUTARE ȘI SELECȚIE
Procesul de recrutare și selecție a candidaților pentru cele 5 posturi de membru în Consiliul de Administrație aflate în recrutare are următoarele etape:

  ETAPA  DURATA ESTIMATĂ  TERMENE  DERULARE  REZULTAT 
1.  Depunerea dosarelor de candidatură 30 de zile de la data publicării anunțului   23.06 – 24.07  Candidaţii depun, atât în format fizic, cât şi electronic, documentele cerute în dosarele de candidatură.  Dosare de candidatură depuse 
2.  Evaluarea dosarelor de candidatură 3-5 zile de la data expirării anunțului de recrutare  24 – 28.07  Analizăm documentele necesare pentru depunerea candidaturilor. Lista lungă 
3.  Selecţia iniţială  5 zile de la data elaborării listei lungi  31.07 – 2.08  Va fi evaluat gradul de îndeplinire a cerințelor și competențelor stipulate în descrierea profilului candidatului căutat. Se face o primă evaluare a competenţelor şi trăsăturilor şi o primă ierarhizare a candidaţilor.  Lista scurtă 
4.  Depunerea declarației de intenție  15 zile de la data elaborării listei scurte  3- 18.08  „  Depunerea declarației de intenție 
5.  Selecţia finală  3 zile de la data finalizării etapei de selecție inițială  21-23.08  Candidații de pe lista scurtă care au depus în termenul precizat declarațiile de intenție, vor fi invitați să participe la interviul de selecție finală.  Propunerile de nominalizare 

Toate aceste etape sunt eliminatorii. Candidaţii vor fi informaţi în mod operativ şi transparent, telefonic şi pe e-mail, referitor la eventualele schimbări apărute în planul de derulare a acestor etape, precum şi de rezultatele obţinute de fiecare dintre ei pe fiecare etapă a acestui proces.

2. CONDIȚII DE PARTICIPARE
Candidaţii pe care dorim sa îi selectăm în procesul de recrutare și selecție pentru nominalizarea în vederea numirii membrilor Consiliiului de Administrație al DRUMURI-PODURI MARAMUREȘ trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:
  1. de eligibilitate
  2. de selecție
  3. de nominalizare.
  1. Criterii de eligibilitate comune pentru toate posturile de administrator
    1. au cetățenie română sau cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene, cu condiția să aibă domiciliul în România;
    2. cunosc foarte bine limba română (scris și vorbit);
    3. sunt absolvenți(te) ai (ale) unui program de studii superioare de licență;
    4. au cel puțin 5 ani vechime în muncă;
    5. au cel puțin 5 ani de experiență profesională specifică în domeniul studiilor absolvite – acest criteriu este o cerință obligatorie pentru candidații pe cele minim două posturi de administrator care au studii economice sau juridice de licență absolvite;
    6. au minim 3 ani de experiență anterioară cumulată de administrare, conducere, management sau coordonare în cadrul unor entități cu capital de stat sau privat,
    7. au certificare CAFR ca auditor financiar sau au minim 3 ani de experiență în audit statutar sau ca membru al unui Comitet de Audit din cadrul unor Consilii de Administrație – acest criteriu este o cerință obligatorie pentru candidații pe postul de administrator cu capabilități în domeniul aditului financiar;
    8. au experiență anterioară în posturi de administrare sau top management în cadrul unor societăți având ca domeniu de activitate construcțiile de drumuri și poduri sau construcțiile civile și industriale (se vor lua în considerare numai posturile de Administrator, Director General/Director Executiv/Director Adjunct);
    9. nu se află în conflict de interese care să îi(le) facă incompatibili(e) cu exercitarea funcției de administrator al S.C. Drumuri – Poduri Maramureș S.A.;
    10. nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în articolul 30 alin. 9 si articolul 36 alin. 7 din OUG 109/2011;
    11. nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție şi de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancționarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanțării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile desăvârșite cu intenție care ar face-o incompatibile cu exercitarea funcției;
    12. nu au făcut poliţie politică, așa cum este definită prin lege;
    13. îndeplinesc criteriile cerute prin O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016 şi Hotărârea de Guvern nr. 722/2016;
    14. au capacitate deplină de exerciţiu;
    15. sunt apți din punct de vedere medical;
  2. Criterii de nominalizare
    1. majoritatea membrilor CA va fi formată din administratori independenți;
    2. cel puțin doi dintre administratori au absolvit studii economice sau juridice și au minim 5 ani de experiență profesională în domeniul studiilor;
    3. cel puţin unul dintre membrii consiliului de administraţie trebuie să aibă studii tehnice în domeniul construcţiilor de drumuri și poduri sau construcțiilor civile și experienţă in domeniu de cel puţin 5 ani;
    4. nu pot fi mai mult de 2 membri din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
    5. fiecare din administratori exercită cel mult 2 mandate concomitent;

      Toate criteriile de eligibilitate și de nominalizare unt OBLIGATORII !
  3. Criteriile de selecție

C1.1  Capacitatea de a administra atent si coerent procesele operationale ale societatii 
C1.2  Capacitatea de a administra atent si coerent procesele financiare ale societatii 
C1.3  Capacitatea de a administra atent si coerent procesele de management ale societatii 
   
C2.1  Managementul resurselor 
C2.2  Planificare strategică 
C2.3 Leadership
C2.4 Organizarea și reorganizarea societăților și a proceselor
C2.5 Management prin bugete
C2.6 Managementul proiectelor
C2.7 Digitalizarea organizatională
C2.8 Managementul riscurilor
C2.9 Capacitatea de a negocia
   
C3.1 Management prin obiective
C3.2 Raportare
C3.3 Asigurarea compleantei cu legislatia incidenta
C3.4 Managementul performanței
   
C4.1 Comunicare si relationare interpersonală
C4.2 Comunicare instituțională
   
A1 Prezintă coerent profilul sau, in directa legatura cu cerintele contextuale ale societatii
A2 Respecta structura indicată in HG722/2016
A3 Prezintă obiective realiste derivate din cele din SA
A4 Prezinta o lista coerenta de KPI corelate cu obiectivele
A5 Identifică corect riscuri
A6 Demonstreaza orienare catre digitalizare eficienta
T1 Orientarea catre rezultate
T2 Capacitatea de lucra independent
T3 Atentie la detalii
T4 Respectarea regulilor
T5 Dinamism
T6 Spirit de echipă
T7 Capacitatea de sinteza

3. DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ
Dosarele de candidatură vor fi depuse până cel târziu în data de 24.07.2023, ora 12.00, în mod obligatoriu atât pe suport de hârtie cât și în format electronic
.
  • Dosarul pe suport de hârtie
Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse personal sau pot fi trimise prin poştă sau curier, în plic închis şi sigilat, pe care se va menționa următorul text: „Candidatură CA DRUMURI-PODURI MARAMUREȘ S.A. / [Numele şi Prenumele candidatului]” la sediul Pluri Consultants România S.R.L., situat pe str. Barbu Văcărescu Nr. 164 A, incintă Hotel CARO, cod poștal 020332, sector 2, București.

  • Dosarul electronic
Transmiterea dosarului de candidatură în format electronic este obligatorie și se va face la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Mesajele e-mail de depunere a candidaturilor electronice, cât şi documentele ataşate vor trebui să conţină în mod obligatoriu numele şi prenumele candidatului, denumirea societății (de exemplu „CV Popescu Ion DPMM ”). Formularele F1-F5 vor fi completate electronic și transmise în format Word. CV-ul va fi transmis în format Word. Copiile documentelor solicitate vor fi scanate si salvate preferabil ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele și prenumele candidatului – de exemplu ”Dipoma licență Popescu Ion” sai ”Extras REGES Popescu Ion. NU vom lua în considerare dosarele de candidatură scanate integral într-un singur document, nici documentele solicitate in format Word și transmise ca imagine scanată, nici documentele fotografiate cu telefonul. Dosarele electronice NU vor fi transmise prin aplicații de transfer de fișiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicații similare) – în cazul în care dimensiunea dosarului depășește capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate (de exemplu ”Candidatura CA PMM Popescu Ion 1”, ”Candidatura CA DPMM Popescu Ion 2”, etc.)

4. DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII
Dosarele de candidatură vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:
  1. Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
  2. Curriculum vitae;
  3. Copii:
    1. Copia actului de identitate;
    2. Copia cazierului judiciar;
    3. Copia Cazierului fiscal;
    4. Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
    5. Copia diplomei de licenţă sau echivalentă;
    6. Copii ale altor forme de educație superioare absolvite (dacă este cazul) – alte programe de licență, programe de master, doctorat, MBA. Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;
    7. Copii ale documentelor care dovedesc experiența profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de angajatori, certificat constatator pe persoană fizică eliberat de ONRC, alte documente însușite prin semnătură și ștampilă de emitent, etc.)
  4. Formulare:
    1. F1 - Cererea de înscriere;
    2. F2 - Declarație pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informațiilor prezentate în dosar, lipsa conflictului de interese şi a situațiilor de incompatibilitate.
    3. F3 - Acordul cu privire la obținerea de date în vederea verificării informațiilor.
    4. F4 - Consimțământ de prelucrare a datelor cu caracter personal.
    5. F5 - Declarația de interese.
Modelele de formulare pot fi descărcate de pe paginile de internet www.dpmm.ro și www.cj.maramures.ro.

În cazul în care unul dintre documentele menționate mai sus lipsește din dosarul de candidatură iar candidatul nu îl transmite în timp util, candidatura sa va fi respinsă.

5. ALTE INFORMAȚII
  1. Comunicarea cu candidaţi
    Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin e-mail şi telefonic, de aceea este imperios necesar ca adresa de e-mail şi numărul de telefon trecute în CV să fie corecte și active.
    Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalitaţile descrise mai sus. Nu vom transmite candidaților punctajele obținute, deoarece acestea sunt relevante în ansamblu și nu individual, în schimb îi vom informa despre deciziile luate referitor la candidatura lor pe fiecare etapă a procesului de rerutare. Rezultatele finale vor fi comunicate candidaților după ce decidenții ni le vor fi traansmis în mod formal.
  2. Contestaţii
    Legislaţia de guvernanţă corporativă a întreprinderilor publice nu prevede contestaţii. Totuşi, din dorința de a asigura maximă transparenţă a procesului de recrutare şi selecţie, vom răspunde prompt cererilor de clarificări formulate de către candidaţi, cu condiţia ca aceştia să solicite numai informaţii care se referă la candidatura lor şi care nu implică rezultatele obţinute de către ceilalţi candidaţi. Eventualele cereri de clarificări se depun la fel ca şi dosarele de candidatură sau declaraţiile de intenţie, cu specificaţia pe plic „Cerere de clarificări privind rezultatele etapei de __(evaluare a dosarelor, sau selecţie initială sau selecţie finală) CEO_ Nume Prenume) iar documentul trimis prin e-mail va fi salvat cu titlul „Cerere clarificări Nume Prenume”.
    Cererile de clarificări se depun în termen de maxim 24 de ore de la primirea rezultatelor şi li se va răspunde în acelaşi termen de maxim 24 de ore de la înregistrarea cererii.
  3. Protecția datelor personale
    Acest proces de recrutare și selecție descris în detaliu mai sus, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.

În acest sens, se vor respecta următoarele:
  1. Toți candidații își vor da acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
  2. Toate datele personale pe care candidații le vor furniza vor fi utilizate doar de către expert sau de către membri Comisiei de Selecție în scopul selectării celui mai competent și mai motivat candidat care să ocupe funcția de membru în Consiliul de Administrație.
  3. Toate datele personale furnizate de către candidați vor fi șterse la un an de la data nominalizării.
  4. Cât timp datele personale ale candidaților se află în posesia noastră, nici o informație nu va fi pusă la dispoziția nici unei altei părți, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
  5. Dacă doresc, candidații ne pot solicita în orice moment informații despre modul în care sunt păstrate și utilizate datele lor personale.
  6. Oricând un candidat decide să se retragă din acest proces de recrutare și selecție, ne vom asigura că datele sale personale vor fi șterse din baza noastră de date în conformitate cu prevederile legale în domeniu.

CONSILIUL JUDEȚEAN MARAMUREȘ
PREȘEDINTE
IONEL OVIDIU BOGDAN

Link-uri rapide

Informaţii utile


Tabără de excelență - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni, ediția 2024

Tabără de excelență în Maramureș - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni

COMAND – Sincronizarea intervențiilor în situații de urgență în regiunea de graniță

Proiectul REDUCES

MaraQuality

Proiectul FoodChains4Europe aprobat spre finanţare în cadrul programului INTERREG EUROPE

Măsuri de management privind creşterea gradului de informare şi conştientizare din Parcul Naţional Munţii Rodnei

Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord

Reabilitare traseu de drum județean Baia Sprie (DN 18) - Cavnic (DJ 184) - Ocna Șugatag (DJ 109F) - Călinești (DJ185) - Bârsana (DJ185)

Pl@NETour - Crearea unui produs de turism ştiinţific şi infrastructură o reţea de cooperare transfrontalieră în domeniul turismului ştiinţific în Maramureş şi Transcarpathia

Centru Educațional Demonstrativ pentru Energie Durabilă – Centrul SEED

Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" – Baia Mare

© 2018 Consiliul Judeţean Maramureş. All Rights Reserved.