Apelul are ca obiectiv îmbunătățirea competențelor digitale de bază ale comunităților cu acces limitat la formare digitală și ale grupurilor marginalizate.
Obiectivele specifice:
- Renovare și echipare cu calculatoare și echipamente tehnice pentru 5 sedii centrale de biblioteci județene, ce vor fi transformate în hub-uri de dezvoltare a competențelor digitale
- Renovare și echipare cu calculatoare și echipamente tehnice pentru 100 biblioteci rurale, municipale sau orășenești, ce vor fi transformate în hub-uri de dezvoltare a competențelor digitale
- Schimbare/modernizare echipamente informatice în 1030 de biblioteci.
- Dezvoltarea competențelor de bază, cum ar fi alfabetizarea digitală, comunicarea, educația în domeniul mass-mediei, crearea de conținut digital, securitatea digitală și educația antreprenorială digitală, ale unui număr de 100.000 de cetățeni din comunități defavorizate.
Solicitanți eligibili:
- Unitățile Administrativ-Teritoriale (UAT județ)
- Consorții formate din solicitanții menționați mai sus și bibliotecile județene/municipale/orășenești/rurale (din județ) și/sau autoritățile publice locale pentru bibliotecile de pe raza unității administrativ-teritoriale
- Municipiul București și/sau Biblioteca Metropolitană București
Va fi depus maxim câte un proiect pentru fiecare județ, respectiv un proiect pentru Municipiul București. În total vor fi finanțate 42 de proiecte.
Alocarea apelului de proiecte:
Bugetul total estimat este de 37.000.000 euro.
Valoarea maximă acordată pentru un proiect ce conține toate cele 3 obiective specifice individuale este de 2.530.000 euro.
Valoarea maximă acordată pentru un proiect ce conține ultimele 2 obiective specifice individuale este de 530.000 euro.
Valoarea maximă acordată pentru cei 100.000 de cetățeni din comunitățile defavorizate care vor beneficia de formare pentru dezvoltarea competențelor digitale de bază în bibliotecile transformate în hub-uri digitale este de 4.000.000 euro.
Perioada de depunere:
Perioada pentru depunerea proiectului este de 60 de zile calendaristice de la lansarea apelului.
Înregistrarea și transmiterea proiectului se va putea face începând cu ora 9.00 a primei zile de înregistrare.
Calendarul apelului:
- lansare apel –> octombrie 2022 • depunere proiect –> decembrie 2022
- evaluare, selecție și contractare –> martie 2023
- implementare –> martie 2023 – decembrie 2025
Tipuri de activități eligibile:
- Renovarea bibliotecilor și echiparea cu calculatoare și echipamente tehnice, pentru a fi transformate în hub-uri de dezvoltare a competențelor digitale, respectiv makerspace;
- Echiparea bibliotecilor cu echipamente informatice noi sau modernizate: 1 030 de biblioteci vor beneficia de echipamente informatice noi sau modernizate;
- Realizarea de cursuri de formare pentru dezvoltarea competențelor digitale pentru 100.000 de cetățeni din comunitățile defavorizate;
- Activități de informare și publicitate obligatorii conform prevederilor Manualului de Identitate Vizuală (MIV).
Documentele se află pe adresa: https://www.fonduri-structurale.ro/stiri/30234/pnrr-lansare-apel-pentru-finantarea-bibliotecilor-pentru-a-deveni-hub-uri-de-dezvoltare-a-competentelor-digitale.
Ghidul solicitantului se regăsește în anexă.
Informare din partea Serviciului pregătire proiecte şi contractare – Direcţia de dezvoltare şi implementare proiecte, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..