Accessibility Tools

Perspective noi în integrarea copiilor cu CES în învățământul de masă

20 Februarie 2015 1790
Procesul de incluziune a copiilor cu Cerințe Educaționale Speciale a devenit una dintre provocările adresate tuturor partenerilor educaționali. Astfel Inspectoratul Școlar Județean Maramureș, în colaborare cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Maramureș, dând curs campaniei “Perspective noi în integrarea copiilor cu CES în învățământul de masa”, a dorit să realizeze un schimb activ de idei și soluții care ar putea crește calitatea educației la nivelul unităților de învățământ din județ. În acest sens au fost organizate în perioada 26 ianuarie - 13 februarie diferite seminarii adresate cadrelor didactice care predau la clase în care sunt înscriși elevi cu certificat de Orientare Școlară și Profesională emis de CJRAE Maramureș.
Diana Damsa, reprezentanta Asociației Initiative of Change România a moderat marți 10 februarie cursul de formare “Harta conflictului- Analiza de nevoi și temeri în medierea posibilelor situații conflictuale apărute în procesul de integrare a copiilor cu CES în învățământul de masă”, curs la care au participat 40 de profesori din judeţ. Miercuri, 11 februarie sediul CJRAE a găzduit un număr de 37 de profesori care au participat la work-shop-ul “Beneficiile incluziunii școlare a elevilor diagnosticați cu ADHD/autism” moderat de Camelia Raț, profesor de educație generală, limba română și limba engleză, profesor de educație specială, coordonatorul Programului Incluziv din cadrul Asociației Autism, Baia Mare. Gabriela Papiu, psiholog principal psihologie clinică, CJRAE Maramureș a susţinut joi 12 februarie un curs de formare având ca tematica ”Vulnerabilitatea și suferința copilului în mediul școlar”.

Săptămâna aceasta s-a finalizat “Ghidul de bune practici educaționale“ cuprinzând materiale furnizate de unitățile de învățământ, ilustrând cazuri de integrare funcțională a elevilor cu CES – elaborat în timpul campaniei cu contribuția cadrelor didactice din județ. De asemenea, consilierii şcolari din judeţ şi-au adus aportul în realizarea unui materialul electronic “Incluziunea copiilor cu CES. Diferenţiere şi strategii de acţiune” ce cuprinde sfaturi practice pentru toţi actorii educaţionali care interacţionează cu copiii cu CES, elaborat în timpul acestei campanii cu contribuţia consilierilor şcolari din judeţ. Consilierilor şcolari, profesorilor şi logopezilor implicaţi în această campanie li s-au întocmit fişe de evaluare pentru gradaţia de merit.
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Link-uri rapide

Informaţii utile


Tabără de excelență - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni, ediția 2024

Tabără de excelență în Maramureș - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni

COMAND – Sincronizarea intervențiilor în situații de urgență în regiunea de graniță

Proiectul REDUCES

MaraQuality

Proiectul FoodChains4Europe aprobat spre finanţare în cadrul programului INTERREG EUROPE

Măsuri de management privind creşterea gradului de informare şi conştientizare din Parcul Naţional Munţii Rodnei

Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord

Reabilitare traseu de drum județean Baia Sprie (DN 18) - Cavnic (DJ 184) - Ocna Șugatag (DJ 109F) - Călinești (DJ185) - Bârsana (DJ185)

Pl@NETour - Crearea unui produs de turism ştiinţific şi infrastructură o reţea de cooperare transfrontalieră în domeniul turismului ştiinţific în Maramureş şi Transcarpathia

Centru Educațional Demonstrativ pentru Energie Durabilă – Centrul SEED

Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" – Baia Mare

© 2018 Consiliul Judeţean Maramureş. All Rights Reserved.