ULTIMĂ ORĂ
SCOPUL ŞI DOMENIUL DE APLICARE AL PLANULUI DE SELECŢIE
Potrivit H.G. nr. 722/2016, planul de selecție reprezintă documentul de lucru prin care se stabilește calendarul procedurii de selecție de la data inițierii procedurii de selecție până la data numirii persoanelor desemnate pentru funcțiile de administratori și este structurat pe două componente: componenta inițială, care se întocmește în termen de 10 zile de la data declanșării procedurii și componenta integrală, care se întocmește după constituirea comisiei de selecție, selectarea expertului independent sau începerea procedurii selecției de către comitetul de nominalizare și remunerare din cadrul consiliului, după caz.
Componenta inițială a planului de selecție este definită la art. 1 pct. 8 din Anexa nr. 1 a Hotărârii de Guvern nr. 722/2016 și reprezintă un document de lucru care se întocmește la începutul perioadei de selecție și cuprinde, fără a se limita la acestea, aspectele-cheie ale procedurii de selecție, identificând data de început a procedurii de selecție, documentele ce trebuie depuse, data finalizării planului de selecție în integralitatea sa și alte elemente care se pot cunoaște până la numirea administratorilor.
Prezenta componentă inițială a planului de selecție este întocmită cu claritate, cu scopul recrutării și selecției unui număr de 5 membri ai Consiliului de Administrație al S.C. PARCURI INDUSTRIALE MARAMUREȘ S.A. cu respectarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 și a dispozițiilor Hotărârii de Guvern nr. 722/2016.
Componenta inițială este elaborată cu scopul de a oferi fundament pentru componenta integrală a planului de selecție.
Planul de selecție în integralitatea sa constituie fundamentul procedurii de selecție, reflectând principalele activități și decizii care trebuie realizate, termenele de realizare, structurile implicate, precum și documentele de lucru, fiind astfel întocmit, încât procedura de recrutare și selecție să se realizeze cu respectarea dreptului de liberă competiție, echitate, egalitate de șanse, nediscriminare, transparență, tratament egal și asumarea răspunderii.
INIŢIEREA PROCEDURII DE SELECŢIE
În temeiul art. 3 din Anexa nr. 1 la Hotărârea de Guvern nr. 722/2016, procedura de selecție a membrilor Consiliului de Administrație este inițiată la data la care autoritatea publică tutelară emite actul administrativ în acest sens.
Autoritatea publică tutelară - Consiliul Județean Maramureș a procedat la demararea procedurii de selecție prin H.C.J. nr. 15/26.01.2023.
ROLURI ŞI RESPONSABILITĂŢI
Prezenta secțiune definește principalele activități pe care părțile implicate în procesul de recrutare și selecție trebuie sa le îndeplinească în scopul unei bune gestionări a procesului de recrutare și selecție.
Autoritatea publică tutelară are următoarele competențe:
- emite actul administrativ prin care hotărăște inițierea procedurii de selecție a membrilor consiliului;
- constituie Comisia de selecție pentru selectarea membrilor Consiliului de Administrație
- elaborează Componenta inițială a Planului de selecție în termen de maximum 10 zile, în consultare cu Comitetul de nominalizare și remunerare;
- publică Anunțul privind selecția membrilor consiliului de administrație în cel puțin două ziare economice și/sau financiare cu largă răspândire și pe pagina de internet a întreprinderii publice
- elaborează Scrisoarea de așteptări, o aprobă și o publică pe pagina proprie de internet;
- elaborează și aprobă Profilul consiliului și Profilul candidatului;
- în urma procedurii de selecție, propune candidați pentru funcția de membru al Consiliului de Administrație, în vederea desemnării de către Adunarea Generală a Acționarilor.
Comisia de selecție a candidaților, constituită prin H.C.J. nr. 15/26.01.2023, îndeplinește următoarele atribuții:
- elaborează Componenta integrală a Planului de selecție;
- elaborează Proiectul matricei profilului consiliului în baza căruia sunt elaborate Profilul candidatului pentru funcția de administrator și matricea candidatului;
- verifică dosarele candidaților în raport cu numărul minim de criterii stabilite pentru selecție, în vederea alcătuirii listei lungi de candidaturi, candidaturile care nu îndeplinesc minimul de criterii, fiind respinse din Lista lungă;
- dacă informațiile din dosare nu sunt concludente în ceea ce privește minimul de criterii stabilite pentru selecție, se solicită clarificări suplimentare sau se decide respingerea candidatului;
- informează în scris candidații respinși de pe Lista lungă, despre această decizie;
- verifică informațiile din dosarele de candidatură rămase pe Lista lungă și stabilește punctajul conform grilei de evaluare pentru fiecare criteriu din cadrul matricei profilului pentru fiecare candidat;
- efectuează analiza comparativă prin raportare la profilul consiliului;
- solicită informații suplimentare candidaților din Lista lungă, dacă este cazul, pentru acuratețea punctajului;
- elaborează Lista scurtă conform Normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 109/2011, aprobate prin H.G. nr. 722/2016;
- analizează Declarațiile de intenție și integrează rezultatele analizei în matricea profilului de candidat;
- elaborează Planul de interviu și organizează selecția finală a candidaților aflați în Lista scurtă, pe bază de interviu;
- întocmește Raportul pentru numirile finale, care include clasificarea candidaților cu motivarea acesteia;
- transmite conducătorului autorității publice tutelare Raportul pentru numirile finale.
Comitetul de nominalizare și remunerare îndeplinește următoarele atribuții:
- elaborează profilul consiliului în consultare cu structura de guvernanță corporativă din cadrul autorității publice tutelare;
- oferă consultanță comisiei de selecție în elaborarea Planului de selecție – Componenta integrală a Planului de selecție;
- acordă asistență și consultanță autorității publice tutelare și comisiei de selecție, dacă este cazul, în toate aspectele referitoare la procedura de selecție și pe tot parcursul acesteia, de câte ori este nevoie.
Secretariatul Comisiei de selecție a candidaților, îndeplinește următoarele atribuții principale în procesul de selecție al administratorilor, dar fără a se limita la acestea, și în condițiile legii:
- oferă suport comisiei de selecție în activitatea specifică a acesteia redactând documentația necesară procesului de selecție, pe toată perioada acestuia;
- îndeplinește orice sarcini specifice, necesare bunei desfășurări a selecției.
PRINCIPALELE DECIZII ALE PROCEDURII DE SELECȚIE
În vederea îndeplinirii scopului Planului de selecție, părțile implicate în selecție trebuie să convină asupra următoarelor aspecte cheie:
- Referitor la documentele necesare implementării procedurii de selecție:
Urmează să fie elaborate și aprobate următoarele documente: Profilul consiliului, Profilul candidatului și Scrisoarea de așteptări.
În continuarea derulării procesului de selecție, se va definitiva Planul de selecție care conține:- componenta inițială – întocmită de structura de guvernanță corporativă din cadrul autorității publice tutelare, în termen de 10 zile de la data declanșării procedurii
- componenta integrală – elaborată de comisia de selecție și actualizată permanent până la definitivarea procesului de selecție
- Referitor la bunul mers al procesului de recrutare și selecție:
Termenele limită: pentru fiecare etapă a procedurii de selecție, termenele limită sunt stabilite în capitolul ”Procesul de recrutare și selecție”, cu respectarea legislației în vigoare.
PROCESUL DE RECRUTARE ȘI SELECȚIE
Prezenta secțiune definește etapele procesului de recrutare și selecție, termenele limită, documentele necesare precum și părțile implicate.
Componenta inițială a planului de selecție
Nr. crt. | Denumire document | Responsabil | Termen maxim de realizare |
1. | Plan selecție – Componenta inițială | Compartiment guvernanțǎ corporativǎ | 31.01.2023 |
2. | Plan de selecție – Componenta integrală | Comisia de selecție | 13.02.2023 |
3. | Aprobarea Scrisorii de așteptări, Profilului Consiliului, Profilului candidatului | Autoritatea publică tutelară | 24-28.02.2023 |
4. | Publicare anunț selecție și a Scrisorii de așteptări | Autoritatea publică tutelară | 01.03.2023 |
5. | Depunere dosare candidatură | Candidați | 17.03.2023 |
6. | Întocmirea Listei lungi | Comisia de selecție | 30.03.2023 |
7. | Proces verbal verificare și selecție candidaturi | Comisia de selecție | 30.03.2023 |
8. | Listă scurtă conținând propunerile candidaților selectați în vederea numirii | Comisia de selecție | 07.04.2023 |
9. | Depunerea Declarațiilor de intenție | Candidați | 24.04.2023 |
10. | Selecția finală pe bază de interviu | Comisia de selecție | 04.05.2023 |
11. | Întocmirea Raportului final | Comisia de selecție | 18.05.2023 |
12. | Transmiterea raportului către conducătorul autorității publice tutelare, în vederea mandatării reprezentanților statului în adunarea generală a acționarilor, pentru propunerea de membri în consiliu | Comisia de selecție | 19.05.2023 |
13. | Proiect hotărâre acordare mandat reprezentanții statului în adunarea generală a acționarilor, pentru propunerea de membri în consiliu | Autoritatea publică tutelară | 22-26.05.2023 |
NOTĂ. Datele trecute în prezentul Plan de selecție – componenta inițială - sunt orientative, ele urmând a fi definitivate în Planul de selecție – componenta integrală.
ELEMENTE DE CONFIDENȚIALITATE
Toate informațiile privind identitatea candidaților, precum și conținutul documentelor întocmite în procesul de selecție, sunt cu caracter confidențial, iar accesul la aceste informații trebuie să fie limitat doar persoanelor implicate în procedura de selecție. PREȘEDINTE
IONEL OVIDIU BOGDAN