Accessibility Tools

Pod peste Tisa în zona Tepliței din Sighetu Marmației

În vederea realizării obiectivului de investiții ”Pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației”, a fost încheiat Parteneriatul de Implementare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A (C.N.A.I.R. S.A.) și Județul Maramureș, prin Consiliul Județean Maramureș și a fost încheiat Contractul de proiectare și execuție lucrări între Județul Maramureș și Asocierea TEHNODOMUS S.R.L. (LEADER), COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL (ASOCIAT)
Valoarea contractului de proiectare și execuție este de 116.175.280,94 lei fără T.V.A.

Durata contractului de proiectare și execuție este de 730 zile, din care:
  • Elaborare Proiect Tehnic, obținere avize, acorduri, autorizații, documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire, aprobarea de către Supervizor a documentației elaborate de Antreprenor și obținerea autorizației de construire: 140 zile
  • Execuția lucrări: 590 zile

A fost emisă Autorizația de Construire nr. 28 din 15.06.2023 de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în urma căreia Supervizorul a trimis Antreprenorului Ordinul Administrativ de Începere a Execuției Lucrărilor cu Data de Începere 22.06.2023.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus Aplicația de Finanțare pentru construcția Podului peste Tisa în zona Teplita din Sighetu Marmației în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere - proiecte noi de investiții, Operațiunea - Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Acest obiectiv de importanță strategică este prevăzut în cadrul Master Planului General de Transport al României care a fost aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 666 din 14 septembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare.

Varianta de traseu avizată este formata dintr-un drum de legătură care se desprinde din drumul național DN 18 în dreptul poziției kilometrice 69+260, traversează cartierul Camara și apoi râul Tisa.

Obiectivele specifice ale proiectului:
  • Construcție nouă drum: 1,2 km
  • Poduri de descărcare: 5 buc
  • Pod: 1 buc
  • Intersecții tip girație: 1 buc
  • Punct de frontiera + Parcare: 1 buc

Valoarea totală a investiției conform devizului general actualizat este de: 176.252.811,45 Lei

La 24.08.2023 la patru din cele cinci poduri de descărcare s-au realizat integral următoarele lucrări: carcasele de armătură, cofrarea/decofrarea, betonarea radierelor și realizarea umpluturilor. La podul de la km 0+780 s-a finalizat în cursul zilei de 24.08.2023 betonarea radierelor și urmează să se realizeze umpluturile. La două dintre ele (podurile de la km 0+610 și 0+660) se asamblează structura metalică din tablă ondulată și se preconizează finalizarea acestei acțiuni în săptămâna 28.08-3.09.2023. La infrastuctura podului principal la culeea C1, respectiv pila P1, sunt finalizate platformele și drumurile de acces pentru instalatia de foraj si autobetoniere și în execuție piloții forați (forare, armare si betonare).

La clădirile administrative, CORP A – Direcția Vămilor și CORP B – Poliția de Frontieră, sunt finalizate următoarele activități: trasarea planimetrică a fundațiilor, decopertarea stratului vegetal, pernele din balast, scurgerile pluviale, așternerea geotextilului și foliei de polietilenă, stratul de beton suport pentru hidroizolație și hidroizolațiile. Se lucrează, de asemenea la terasamente între km 0+250 si km 0+550 pentru decopertarea terenului vegetal și așternerea materialului de umplutură la cota. Pe șantier sunt aprovizionate materiale diverse: armătura fasonată pentru corp A de la cota – 4.05 la cota +0.10, tuburi de PVC pentru intalații sanitare și rețea pluvială la cladirile Corp A și Corp B, membrana bituminoasă pentru hidroizolația cladirilor Corp A, Corp B, geotextil, folie de polietilenă, carcase de armatură piloți de la infrastucturile culeelor și pilelor de pe mal stâng Tisa, elemente de fixare și subansamble de tabla pentru structurile metalice din tablă a podurilor de descărcare, material de umplutură, balast și piatră spartă.
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Link-uri rapide

Informaţii utile


Tabără de excelență - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni, ediția 2024

Tabără de excelență în Maramureș - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni

COMAND – Sincronizarea intervențiilor în situații de urgență în regiunea de graniță

Proiectul REDUCES

MaraQuality

Proiectul FoodChains4Europe aprobat spre finanţare în cadrul programului INTERREG EUROPE

Măsuri de management privind creşterea gradului de informare şi conştientizare din Parcul Naţional Munţii Rodnei

Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord

Reabilitare traseu de drum județean Baia Sprie (DN 18) - Cavnic (DJ 184) - Ocna Șugatag (DJ 109F) - Călinești (DJ185) - Bârsana (DJ185)

Pl@NETour - Crearea unui produs de turism ştiinţific şi infrastructură o reţea de cooperare transfrontalieră în domeniul turismului ştiinţific în Maramureş şi Transcarpathia

Centru Educațional Demonstrativ pentru Energie Durabilă – Centrul SEED

Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" – Baia Mare

© 2018 Consiliul Judeţean Maramureş. All Rights Reserved.