ULTIMĂ ORĂ
Aplicaţia poate fi accesată prin intermediul link-ului https://2014.mysmis.ro.
Pachetul cu instrucţiuni de utilizare MySMIS 2014 se află pe: http://www.fonduri-structurale.ro/detaliu.aspx?t=Stiri&eID=17905.
În aceeaşi secţiune de pe site-ul MFE sunt publicate şi documente-suport relevante pentru cei care vor să testeze aplicaţia sau care vor depune ulterior cereri de finanţare - manuale, tutoriale, intrebări frecvente.
Pentru accesul în aplicaţie este necesar un browser actualizat, iar pentru vizualizarea şi semnarea electronică a documentelor .pdf trebuie să fie instalat utilitarul Adobe Reader versiunea minimă 11.0.14 sau Adobe Reader DC versiunea minimă 15 (2015).
Pentru testarea aplicaţiei, orice persoană juridică poate fi înregistrată în sistem doar de către reprezentantul legal sau un împuternicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor. Numai reprezentantul legal (sau împuternicit) al unei persoane juridice care doreşte să depună o cerere de finanţare are nevoie de certificat digital calificat. Persoana respectivă trebuie să aibă fie calitatea de Reprezentant legal pentru acea instituţie, fie împuternicire din partea Reprezentantului legal de a reprezenta instituţia în relaţia cu autorităţile de gestiune (AM/OI) pentru entitatea şi/ sau proiectul (proiectele) pentru care se solicită finanţare.
O persoană juridică va putea înscrie mai mulţi utilizatori pentru completarea informaţiilor din cererea de finanţare. Cei care vor contribui la elaborarea cererii de finanţare şi, ulterior, la implementarea proiectului unei persoane juridice (ex. membri în echipa de proiect, consultanţi etc.), nu au nevoie de certificat digital, dar vor avea nevoie să primească o validare în aplicaţie de la persoana juridică la care se asociază (mai precis de la reprezentantul legal/ împuternicit al acestuia).
Elaborată de către Ministerul Fondurilor Europene (MFE) împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), aplicaţia facilitează schimbul electronic de informaţii între beneficiari şi autorităţile cu atribuţii în gestionarea fondurilor europene structurale şi de investiţii, acoperind funcţional cerinţele a şapte autorităţi de management ale programelor operaţionale, din trei ministere, pe principiul simplificării şi uniformizării cerinţelor.
Aplicaţia lansată este un produs cu totul nou, asumat executiv începând cu noiembrie 2015, dezvoltat şi îmbunătăţit ţinând cont de experienţa căpătată şi pe baza lecţiilor învăţate din testarea unor aplicaţii similare anterioare.
Informare de la Ministerul Fondurilor Europene