Accessibility Tools

Moștenire maramureșeană între Mara și Cosău

02 Septembrie 2013 2227
Beneficiar: UAT Judeţul Maramureş reprezentat prin Consiliul Judeţean Maramureş

Autoritatea de Management: Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Organism Intermediar pentru Turism. Cod proiect SMIS 25363; Contract de finanţare nr. 2029/09.08.2011, contract semnat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Organism Intermediar pentru Turism şi UAT Judeţul Maramureş, reprezentat prin Consiliul Judeţean Maramureş, în calitate de Beneficiar.
Sursa de finanţare: Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 5 - Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul de intervenţie 5.3. – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, Operaţiunea: Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice.

Valoarea totală a proiectului: 992.870 lei. Valoarea eligibilă a proiectului 807.500 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR 686.375 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă buget naţional 104.975 lei; co-finanţare eligibilă a beneficiarului 16.150 lei. Valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile 185.370 lei.

Durata de implementare a proiectului: august 2011 – august 2013

Evenimentele organizate în cadrul proiectului au fost promovate atât la nivelul Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest, cât și la nivel național. Promovarea zonei Mara-Cosău realizată prin intermediul materialelor de informare a avut un impact pozitiv asupra pieței turistice regionale/naționale având în vedere următoarele: distribuția materialelor de promovare în mai multe regiuni ale României (orașele Sibiu, București, Mangalia); transmiterea prin mediul outdoor a unor mesaje publicitare de informare şi promovare a zonei Mara-Cosău în orașele Baia Mare, Cluj-Napoca și Iași; publicarea unor articole de către reprezentanți mass-media (din București, Cluj-Napoca, Baia Mare) participanți la evenimentul Tur de familiarizare cu jurnaliștii în presa regională/națională; campania de publicitate online pe site-uri specializate de turism și știri a avut un impact favorabil la nivel regional/național.

Obiectivul general: Obiectivul proiectului a fost punerea în valoare a zonei cuprinse între Valea Marei şi a Cosăului, care cuprinde localităţile Budeşti, Sârbi, Breb şi Hoteni, prin informarea pieţei turistice asupra diversităţii obiectivelor acesteia şi promovarea/încurajarea unor forme de turism durabil.

Obiectivele specifice:
  • Creşterea vizibilităţii zonei Mara-Cosău prin măsuri de promovare specifice în vederea dezvoltării unei identităţi şi a unei imagini turistice specifice zonei şi realizării unei deschideri către piaţa turistică cu importante consecinţe pentru viitor
  • Stimularea diversificării formelor de turism practicabile în zonă prin maximizarea efectului comunicării publicitare ca urmare a organizării de evenimente specifice

Activitățile proiectului: organizarea de evenimente menite a promova zona (două ediții „Jocul Satului”, Tabără Foto, două expoziții fotografice, „Meșteșuguri de pe Mara”, Tur de familiarizare cu jurnaliștii, participarea cu un stand dedicat la Târgul de Turism al României); realizarea și distribuirea materialelor de promovare: 4000 broşuri, 4000 pliante tematice, 5000 hărţi, 15.000 fluturaşi, 2 filme pe suport DVD, 1000 albume foto, 300 tricouri, 300 şepci, 1000 calendare; campanie de promovare a zonei Mara-Cosău de tipul outdoor, online, televiziune.

Beneficiarii proiectului:

Beneficiarul direct al proiectului a fost judeţul Maramureş reprezentat prin Consiliul Judeţean Maramureş precum şi Serviciul Public MaramuresInfoTurism, care prin realizarea proiectului propus şi-a putut desfăşura şi îmbunătăţi atribuţiile de promovare a sectorului turistic din judeţ. Proiectul a oferit posibilitatea serviciului MaramuresInfoTurism de a pune în valoare şi de a dezvolta anumite produse/resurse turistice într-o zonă etnografică puţin cunoscută şi promovată pe piaţa turistică.

Grupuri țintă:
  • Un grup ţintă al proiectului îl reprezintă turiştii. Ei au fost în primul rând informaţi despre potenţialul şi produse turistice specifice existente în localităţile dintre Mara şi Cosău. Tot ei sunt cei care au beneficiat de creşterea accesibilităţii în zonă, de materialele de promovare şi de activităţile de marketing prevăzute în proiect.
  • Consiliile locale Budeşti şi Ocna Şugatag împreună cu localităţile aparţinătoare au beneficiat în mod direct de activităţile proiectului. Beneficiile acestor comunităţi au decurs din promovarea generală a destinaţiei şi a atracţiilor din zonă. Astfel, numele, localizarea, caracteristicile şi potenţialul localităţilor au fost menţionate în mod constant, crescând astfel vizibilitatea lor şi oferind o mai mare deschidere faţă de potenţialii investitori.
  • Un alt grup ţintă care a beneficiat în mod direct a fost reprezentat de operatorii economici cu activitate preponderentă în industria turistică (unităţile de cazare, agenţiile de turism, meşterii populari, muzeele şi casele memoriale şi vânzătorii de suveniruri) care-şi desfăşoară activitatea în zona dintre Mara şi Cosău.

Prin implementarea proiectului s-a sperat ca numărul firmelor direct implicate în turism să crească iar cele care existau la începutul implementării să-şi dezvolte şi să-şi consolideze activitatea.

Rezultatele proiectului:
  1. Materiale de promovare ale zonei Mara-Cosău:
    • 4.000 broşuri ” Mara-Cosău”
    • 4.000 pliante tematice
    • 5.000 hărţi
    • 15.000 fluturaşi
    • 2 filme pe suport DVD editate într-un tiraj de 2.000 exemplare/film
    • 1.000 albume foto
    • 300 tricouri, 300 şepci 
    • 1.000 calendare
    • un web-site „Mara Cosău”
  2. Evenimente organizate în cadrul proiectului:
    • două evenimente „Jocul Satului”
    • un eveniment „Meşteşuguri de pe Mara”
    • tabără foto, două expoziţii foto, bază de date fotografică
    • un tur de familiarizare cu reprezentanţi mass-media, acţiuni de promovare realizate de jurnaliştii participanţi în mass-media
    • un stand destinat promovării zonei Mara-Cosău şi participării la Târgul de Turism al României, materiale de presă aferente fiecărui eveniment
  3. Campanie de promovare a zonei Mara-Cosău
    • distribuirea materialelor de promovare realizate în cadrul proiectului
    • difuzarea de inserţii publicitare şi bannere în cadrul a 5 site-uri
    • difuzarea a 50 Spot-uri TV
    • spaţiu publicitar aferent panourilor şi bannerelor stradale de informare, amplasarea a 25 de panouri de informare in situ
  4. Vizibilitate şi popularizare proiect:
    • 8 conferinţe de presă şi 8 comunicate de presă în etape importante ale proiectului;
    • 40 anunţuri de presă pe parcursul implementării proiectului;
    • materiale de promovare ale proiectului: 800 pliante, 80 afişe, 80 mape

Prin implementarea acestui proiect s-a urmărit creşterea vizibilităţii zonei Mara-Cosău prin măsuri de promovare specifice în vederea dezvoltării unei identităţi şi a unei imagini turistice a zonei şi realizării unei deschideri către piaţa turistică.

Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați portalul web dedicat proiectului, la adresa www.maracosau.ro care conține informaţii referitoare la atracţiile turistice ale zonei.
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Link-uri rapide

Informaţii utile


Tabără de excelență - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni, ediția 2024

Tabără de excelență în Maramureș - PUNTE educațională Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni

COMAND – Sincronizarea intervențiilor în situații de urgență în regiunea de graniță

Proiectul REDUCES

MaraQuality

Proiectul FoodChains4Europe aprobat spre finanţare în cadrul programului INTERREG EUROPE

Măsuri de management privind creşterea gradului de informare şi conştientizare din Parcul Naţional Munţii Rodnei

Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord

Reabilitare traseu de drum județean Baia Sprie (DN 18) - Cavnic (DJ 184) - Ocna Șugatag (DJ 109F) - Călinești (DJ185) - Bârsana (DJ185)

Pl@NETour - Crearea unui produs de turism ştiinţific şi infrastructură o reţea de cooperare transfrontalieră în domeniul turismului ştiinţific în Maramureş şi Transcarpathia

Centru Educațional Demonstrativ pentru Energie Durabilă – Centrul SEED

Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă "Dr. Constantin Opriş" – Baia Mare

© 2018 Consiliul Judeţean Maramureş. All Rights Reserved.