”În procedura de evaluare au fost pași și termene de respectat, necesare pentru a asigura accesul tuturor operatorilor economici la procedura de achiziție. Au fost respectate toate termenele de evaluare și au fost realizate comunicări către toți ofertanții, procedură care s-a întins pe parcursul a patru luni. Este vorba despre șase loturi scoase la licitație și au fost mai mulți ofertanți pe fiecare lot, procedura trecând prin mai multe faze de evaluare, unde timpii de așteptare au fost impuși de lege. Mai mult, întreaga procedură a fost verificată și validată de ANAP (Autoritatea Națională de Achiziții Publice), deoarece în situația în care nu se obținea acordul de conformitate pe fiecare etapă în parte exista riscul ca, la un moment dat, licitația să fie reluată. Consiliul Județean Maramureș a respectat în totalitate timpii impuși de lege iar pentru loturile unde nu au existat contestații după deschiderea ofertelor, procedura de atribuire a contractelor subsecvente se realizează în aceste zile”, arată reprezentanții CJ Maramureș.
Din cele 6 loturi, Lotul 1 pe lapte, Lotul 2 pe mere și Loturile 3 – 6 pe corn și biscuiți, cinci loturi au fost finalizate, câștigătorii urmând să fie invitați la Consiliul Județean Maramureș pentru a semna contractele care vor fi valabile până la data de 15 iunie 2019. Deoarece Lotul 2, care prevede distribuirea merelor în întregul județ a fost contestat, acest fapt va aduce întârzieri de cel puțin o lună de zile în acordarea fructelor în școli și grădinițe. Timp de trei zile pe săptămână, luni, marți și miercuri, preșcolarii și elevii vor beneficia de lapte UHT și corn, în timp ce joi și vineri vor primi doar biscuiți. Conform programului, biscuiții urmau să fie însoțiți de măr, însă acesta va fi distribuit doar la finalizarea contestației înregistrate.
Biroul de presă al Consiliului Județean Maramureș