Accessibility Tools

Imprimă această pagină

ANUNŢ DE SELECȚIE privind membrii Consiliului de Administrație al S.C PARCURI INDUSTRIALE MARAMUREȘ S.A

01 Martie 2023
Nr. 3713/16.02.2023

ANUNŢ DE SELECȚIE
privind membrii Consiliului de Administrație al
S.C PARCURI INDUSTRIALE MARAMUREȘ S.A

Consiliul Județean Maramureș, în calitate de autoritare publică tutelară a S.C PARCURI INDUSTRIALE MARAMUREȘ S.A organizează procedura de selecție pentru ocuparea a 5 (cinci) posturi de Administrator în cadrul Consiliului de administrație al Societăţii Parcuri Industriale Maramureș S.A.
Procedura de selecție a membrilor Consiliului de administrație al S.C PARCURI Industriale Maramureș S.A se va organiza în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare și a Hotărârii Guvernului nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, și va consta în depunerea de către candidați a unui dosar de candidatură și susținerea unui interviu de selecție a candidaților înscriși pe Lista scurtă.

Potrivit Actului Constitutiv al S.C Parcuri Industriale Maramureș S.A, Consiliul de administrație este alcătuit din 5 membri care îndeplinesc următoarele condiții prevăzute la art. 28 din O.U.G nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă
  1. întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare: a) sunt persoane fizice sau juridice, cu experiență în îmbunătățirea performanței societăților sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau condus;
  2. cel puțin doi dintre membrii Consiliului de administrație trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate audit sau financiar, de cel puțin 5 ani;
  3. nu poate fi mai mult de un membru din rândul funcționarilor publici sau a altor categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
  4. majoritatea membrilor Consiliului de administrație este formată din administratori neexecutivi și independenți, în sensul art. 1382 din Legea nr. 31/1990, republicată (r1 ), cu modificările și completările ulterioare;

Procedura de selecție se va desfășura potrivit următorului Calendar:
  • Publicarea anunțului privind selecția membrilor în Consiliul de administrație la data de 01.03.2023;
  • Depunerea dosarelor de candidatură pentru constituirea listei lungi până la data de – 31.03.2023;
  • Evaluarea dosarelor de candidatură până la data de – 07.04.2023;
  • Transmiterea răspunsului către candidații respinși de pe lista lungă până la data de 10.04.2023;
  • Definitivarea listei scurte - 21.04.2023;
  • Depunerea declarațiilor de intenție până la data de – 05.05.2023
  • Interviul de selecție finală16.05.2023

În situația în care termenele prevăzute în prezentul anunț, vor suferi modificări datorită numărului de candidaturi și evoluției procesului de selecție, candidații vor fi anunțați telefonic și/sau prin corespondență electronică asupra noilor termene stabilite.

Criterii de eligibilitate

Pentru a aplica la postul de Membru în cadrul Consiliului de administrație, candidatul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele cerințe:

1. Condiții generale
  • Să dețină cetățenie română sau cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene și domiciliul în România;
  • Să cunoască foarte bine limba română (scris și vorbit);
  • Să dețină capacitate deplină de exercițiu;
  • Să aibă vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • Să aibă o stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
  • Să îndeplinească condițiile de studii și de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor specificate pentru postul de administrator;
  • Să nu fi fost destituit dintr-o funcție din cadrul unor instituții publice sau al unor întreprinderi cu capital majoritar de stat sau să nu fi avut încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • Să nu fi desfășurat activitate de poliție politică, astfel cum este definită prin lege;
  • Să nu aibă înscrieri în cazierul fiscal sau judiciar;
  • Să nu fi fost condamnat definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  • Să nu fie incapabil, potrivit legii, ori să fi fost condamnat pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, infracțiuni de fals înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare;
  • Să nu exercite concomitent mai mult de 3 mandate de administrator și/sau de membru al consiliului de supraveghere în societăți sau întreprinderi publice conform art. 33 din O.U.G nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • Pe perioada mandatului să nu se afle în situații de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute de lege;
  • Să îndeplinească criteriile cerute prin O.U.G nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
Notă 1: Candidații la Consiliul de administrație al societății nu pot face parte din mai mult de 3 consilii de administrație ale întreprinderilor publice;
Notă 2: Candidații la Consiliul de administrație al societății trebuie să cunoască atribuțiile de bază ale postului de membru în cadrul Consiliului de administrație, prevăzute în Formular 1.

2. Condiții specifice:
  1. Condiții pentru cele 2 posturi de administratori care trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puțin 5 ani;
    • studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul juridic sau economic;
    • experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, audit sau financiar de minim 5 ani;
  2. Condiții pentru toate posturile de administratori care au studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
    • experiență de cel puțin 3 ani în administrarea sau managementul unor societăți sau regii autonome;
Notă 3: În vederea stabilirii experienței, se vor lua în considerare numărul de mandate (dacă este cazul), perioada de administrare/management exprimată în ani și evoluția profitabilității societăților/regiilor autonome în care candidatul și-a desfășurat activitatea. În vederea evaluării rezultatelor economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator/director, se va completa Formular 5.

Criterii de evaluare

În vederea îndeplinirii rolului de administrator al S.C Parcuri Industriale Maramureș S.A, candidații trebuie să demonstreze obligatoriu următoarele competențe, trăsături și cerințe prescriptive ale căror descriere și indicatori de performanță se regăsesc în descrierea matricei profilului consiliului de administrație, la un nivel de dezvoltare cât mai înalt, evaluat pe o scară de la 1 la 5, unde 1 înseamnă novice și 5 înseamnă expert.

  1. Competențe
    1. Competențe specifice sectorului de activitate al întreprinderii publice
      • Cunoașterea trăsăturilor pieței în care acționează societatea
    2. Competențe profesionale de importanță strategică tehnice
      • Gândire strategică și previziuni
      • Finanțe și contabilitate
      • Managementul proiectelor
      • Tehnologia informației
      • Legislație
    3. Guvernanță corporativă
      • Guvernanța întreprinderii publice
      • Rolul consiliului
      • Monitorizarea performanței
      • Social și personal
      • Luarea deciziilor
      • Relații interpersonale
      • Negociere
      • Capacitate managerială
      • Capacitate de analiză și sinteză
  2. Trăsături
    1. Reputație personală și profesională
    2. Integritate
    3. Independență
    4. Abilități de comunicare interpersonală
    5. Alinierea cu scrisoarea de așteptări.
  3. Alte condiții
    1. Rezultate economico-financiare
    2. Înscrieri în cazierul fiscal sau judiciar
  4. Cerințe prescriptive
    1. Număr de mandate
    2. Ani de experiență în conducere/administrare
    3. Studii superioare și experiență în domeniu

Candidații la Consiliul de administrație al S.C Parcuri Industriale Maramureș S.A trebuie să cunoască cel puțin prevederile următoarele acte normative:
  • Legea nr. 186/2013 privind constituirea și funcționarea parcurilor industriale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 31/1990, republicată (r1) privind societățile comerciale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 722/2016 privind aprobarea normelor metodologice pentru stabilirea criteriilor de selecție, de întocmire a listei scurte de până la 5 candidați pentru fiecare post, a clasamentului acestora, a procedurii privind numirile finale, precum și a altor măsuri necesare implementării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice;
  • Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ - teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgență nr. 112/2022 privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investiţiilor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul eficienţei energetice, resurselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari şi întreprinderi mici şi mijlocii, energiei verzi din surse regenerabile destinate autorităţilor publice locale, precum şi unele măsuri în domeniul specializării inteligente, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;

Documente necesare pentru depunerea candidaturii:
  1. cererea de înscriere care va cuprinde și un opis al documentelor dosarului de candidatură (Formular 2).
  2. CV format Europass, semnat de către titular pe fiecare pagină;
  3. copia actului de identitate;
  4. Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
  5. copii ale documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  6. copie după carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  7. cazier fiscal eliberat de ANAF;
  8. cazier judiciar;
  9. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (pe adeverința care atestă starea de sănătate trebuie să fie lizibile numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății);
  10. copii ale documentelor care dovedesc vechimea și experiența cerută (certificat constatator de la Registrul Comerțului privind calitățile deținute în societăți comerciale, carnet de muncă, extras REVISAL, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de angajatori, etc.);
  11. declarație de consimțământ prin care candidatul își exprimă acordul în ceea ce privește prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal, în scopul derulării procedurilor de selecție (Formular 3);
  12. declarație pe proprie răspundere a candidatului privind îndeplinirea condițiilor necesare accederii în procesul de evaluare și selecție (Formular 4);
  13. Scrisoare de recomandare care să ateste reputația profesională;
  14. alte documente relevante.

Dosarele de candidatură se vor depune/transmite în plic, închis, sigilat și semnat la sediul Consiliului Județean Maramureș, str. Gheorghe Șincai nr. 46 Baia Mare, camera 25 – Registratură, având ca termen limită, data de 31.03.2023, ora 14:00. Acestea vor primi un număr de înregistrare și vor avea menționată data certă a depunerii.

Pe plic se va specifica: “Dosar de candidatură pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație al S.C PARCURI INDUSTRIALE MARAMUREȘ S.A.

Scrisoarea de așteptări, atribuțiile postului, cererea de înscriere și formularele de declarații, se regăsesc publicate alături de prezentul anunț, atât pe pagina de internet a Consiliului Județean Maramureș (www.cjmaramures.ro), cât și pe site-ul instituției publice S.C Parcuri Industriale Maramureș S.A (www.maramuresbusinesspark.ro)

În vederea selectării candidaților ce îndeplinesc condițiile de participare la interviu, comisia de selecție va analiza documentele depuse de aceștia, rezervându-și dreptul de a solicita pe parcursul procesului de selecție, clarificări, documente, respectiv informații noi care pot edifica anumite aspecte din dosarul de candidatură.

La solicitarea comisiei de selecție, în etapa de evaluare a dosarelor de candidatură, candidații vor avea obligația de a prezenta și documentele în original prevăzute la lit. c), d), e), f) și j) în vederea verificării conformității copiilor depuse în cuprinsul dosarului de candidatură.

Dosarele de candidatură depuse în termen formează împreună lista lungă, care are caracter confidențial și nu trebuie să fie publicată.

Candidații respinși de pe lista lungă sunt informați în scris despre această decizie.

Candidații selectați care întrunesc cerințele de competențe ale consiliului, dar care au obținut un punctaj conform grilei de evaluare mai mic decât al celorlalți candidați sunt eliminați de pe lista lungă.

Candidații sunt eliminați de pe lista lungă în ordine descrescătoare a punctajului obținut conform matricei profilului, până la limita a maximum 5 candidați pentru fiecare post de membru în consiliu, rezultând astfel lista scurtă.

Depunerea declarației de intenție

Candidații selectați care se vor regăsi în Lista scurtă,vor fi informați prin e-mail că în termen de 15 zile au obligația de a depune o Declarație de intenție, ce va fi redactată cu respectarea prevederilor H.G. 722/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice și a Scrisorii de așteptări aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean Maramureș.

Prin Declarația de intenție candidații își prezintă viziunea și programul privind dezvoltarea societății comerciale, declarație ce se va prezenta în scris și va fi parte componentă a evaluării finale a candidaților în vederea clasificării și numirii acestora.

Vor fi considerați eligibili pentru ocuparea poziției de administrator al S.C Parcuri Industriale Maramureș S.A , candidații care întrunesc un punctaj minim de 80 de puncte.

Comunicarea cu candidații

Pe întreg parcursul procesului de selecție, comunicarea informațiilor către candidați va fi realizată, după caz, telefonic și/sau prin corespondență electronică, respectiv prin afișare pe site-ul autorității publice tutelare și a S.C Parcuri Industriale Maramureș S.A.

Confidențialitatea

Lista lungă, lista scurtă și propunerile de nominalizare au caracter confidențial și nu vor fi publicate, rezultatele obținute de candidați pe fiecare din etapele procesului de selecție le vor fi comunicate acestora individual în modalitățile descrise în anunț.

Contestații

Legislația de guvernanță corporativă nu prevede contestații.

Protecția datelor personale

Acest proces de selecție descris în detaliu mai sus se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal. În acest sens, toți candidații își vor da acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Persoanele interesate, pot solicita relații suplimentare de la sediul Consiliului Județean Maramureș, camera 27 sau apelând nr. de telefon 0262-212110, int. 125 – Biroul Resurse Umane.

PREȘEDINTE
Ionel Ovidiu BOGDAN