Accessibility Tools

Imprimă această pagină

Turism Transcarpatic – Reţea pentru promovarea turismului în judeţul Maramureş, regiunile Zakarpatia şi Ivano-Frankivsk

03 Septembrie 2009 1905
Proiectul „Turism Transcarpatic” a fost cadrul de acţiune comună pentru promovarea turismului în regiunea de graniţă. El a vizat realizarea unei reţele de informaţii turistice la nivel internaţional, fiind orientat spre extinderea zonei de impact a ofertei turistice regionale integrate şi dezvoltarea ofertei turistice prin stimularea interesului turiştilor în zona transcarpatică.
Cei trei parteneri din cadrul acestui proiect, Consiliul Judeţean Maramureş, Asociaţia de turism a regiunii Ivano-Frankivsk și Centrul european CHARD-CHUST din Uzhgorod și-au propus, prin realizarea rețelei de centre de informare, să poată asigura într-un mod eficient și durabil promovarea turismului în zonele țintă.

Proiectul s-a desfășurat în perioada august 2007 - august 2009, fiind finanțat de Uniunea Europeană prin Programul de Vecinătate România-Ucraina, Phare CBC 2005, cu suma de 433.800 euro.

Obiectivul general: dezvoltarea turismului şi creşterea atractivităţii investiţiilor în regiunile de graniţă Maramureş, Zakarpatia şi Ivano-Frankivsk prin asigurarea metodelor necesare pentru investiţii şi dezvoltarea ofertelor turistice în această zonă.

Obiectivele specifice:
  • realizarea unei reţele de informare turistică;
  • realizarea de materiale promoţionale relevante: filme, cărţi, broşuri;
  • realizarea unei reţele de puncte de informare turistică dotate corespunzător;
  • crearea unui instrument informatic de informare şi comunicare;
  • realizarea de portaluri dedicate fiecărei regiuni;
  • asigurarea vizibilităţii proiectului şi acţiuni prin intermediul mass media.

Rezultatele proiectului:
  • crearea reţelei de puncte de informare turistică (12 centre), prevăzută cu sisteme IT&C, sistem de comunicare operaţională digitală multimedia;
  • materiale publicitare de informare şi promovare a regiunii din punct de vedere turistic, inclusiv evidenţierea oportunităţilor de investiţii în acest domeniu (broşuri, panouri informative, panouri pentru informarea turiştilor, portal WEB, postere, portofolii de prezentare);
  • studii cu privire la nivelul de satisfacţie al turiştilor străini aflaţi în zonă, realizarea celui mai potrivit logo pentru promovarea turismului regional, realizarea unui slogan de marketing transfrontalier;
  • instruirea de specialitate a personalului cu atribuţii specifice în cadrul proiectului;
  • promovarea proiectului prin realizarea de panouri publicitare, spoturi TV, comunicate de presă, website.
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)