Imprimă această pagină

Creşterea capacităţii de management şi de răspuns în situaţii de dezastre naturale în regiunea transfrontalieră

02 Aprilie 2015 2045
Programul de Cooperare Transfrontalieră ENPI CBC Ungaria-Slovacia-România-Ucraina 2007-2013; Număr de referinţă: HUSKROUA/1001/056; Prioritatea 2: Îmbunătăţirea calităţii mediului; Măsura 2.2: Pregătirea pentru situaţiile de urgenţă.
Localizare:
  • România, judeţul Maramureş, Baia Mare şi alte 75 comunităţi locale
  • Ucraina, regiunile Ivano-Frankivsk, Zakarpatia

Solicitant: Judeţul Maramureş reprezentat prin Consiliul Judeţean Maramureş

Parteneri:
  • Consiliul Raional din Rakhiv, Ucraina
  • Consiliul Local din Vydrychka, Ucraina
  • Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Gheorghe Pop de Băseşti” Maramureș, România.

Bugetul total al proiectului: 1.538.022,74 euro.

Durata de implementare: octombrie 2012 – martie 2015

Beneficiari finali: populaţia afectată de dezastre naturale din judeţul Maramureş, Romania şi populaţia din Districtul Rahiv, Ucraina.

Obiectiv general: Creşterea capacităţii de reacţie pentru intervenţii în situaţii de urgenţă cauzate de dezastre naturale.

Obiective specifice:
  • Crearea unui sistem de monitorizare şi sprijin al deciziilor pentru situaţii de urgenţă cauzate de ameninţări hidrologice şi meteorologice;
  • Implementarea unui sistem de alarmă eficient prin achiziţia şi instalarea a minim 20 sirene, răspândite în zone cu risc de inundaţii (în zone urbane şi rurale) care vor fi declanşate de sistemul de monitorizare şi sprijin al deciziilor;
  • Implementarea de sisteme alternative – sisteme de alertă telefonică, prin e-mail, SMS a populaţiei şi autorităţilor implicate în managementul situaţiilor de urgenţă;
  • Asigurarea de informaţii şi reactualizări uşor de accesat şi în timp util pentru toate autorităţile implicate şi publicul larg printr-un portal web bilingv;
  • Conjugarea eforturilor instituţiilor abilitate de pe ambele părţi ale frontierei în situaţii de criză;
  • Conştientizarea populaţiei şi o mai bună implicare în situaţiile de criză.

Principalele activități din cadrul proiectului:
  • Managementul proiectului;
  • Achiziţii publice;
  • Informare şi publicitate;
  • Instalarea alarmei şi a componentelor de comunicare;
  • Instalarea echipamentului hardware;
  • Implementarea sistemului de sprijin al deciziilor;
  • Activităţi de formare pentru utilizatorii sistemului.

Rezultate:
  • Realizarea unui ghid “Să fim pregătiţi” in 6000 de exemplare distribuite persoanelor care locuiesc în zonele cu riscuri de inundaţii;
  • Portal de informaţii publice;
  • Sistem de asistenţă decizională pentru autorităţi;
  • Sistem de alarmă prin telefon (sistem de alertare prin voce) pentru instituţiile implicate în managementul situaţiilor de urgenţă;
  • Sistem de alarmă prin e-mail pentru instituţiile implicate în managementul situaţiilor de urgenţă;
  • Sistem de alerta prin SMS pentru populaţie;
  • Creşterea potenţialului de analiză a evoluţiei factorilor de risc;
  • Creşterea potenţialului de prevenire şi intervenţie a instituţiilor implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă în zona de graniţă între Maramureş-Zakarpatska-Ivano Frankivsk
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)