- Detalierea la nivelul normelor metodologice a pașilor procedurali pe care îi presupune aplicarea și derularea unui sistem dinamic de achiziții;
- Corectarea mai multor erori existente la nivelul legislației secundare privind achizițiile sectoriale, cum ar fi trimiteri greșite la unele articole, precum și eliminarea publicării procesului verbal al ședinței de deschidere în SEAP în situația în care nu se poate utiliza SEAP-ul;
- Prevederea situației în care procedura se desfășoară offline ca urmare a imposibilității tehnice de derulare online, pe întreaga perioadă de depunere a ofertelor, din motive imputabile operatorului SEAP;
- Reglementarea faptului că atât documentele constatatoare negative, cât și cele care certifică îndeplinirea obligațiilor contractuale de către contractant trebuie publicate în SEAP, precum și a faptului că, pentru a produce efecte textul de lege, acestea trebuie publicate în termen de 60 de zile de la data emiterii, cu excepția situației în care efectele au fost suspendate prin hotărârea instanței de judecată;
- Reglementarea publicării în SEAP de către entitatea contractantă a momentului la care contractul sectorial/acordul-cadru/contractul subsecvent a fost finalizat/a încetat, după caz, pentru o mai mare transparență a procesului de achiziție sectorială;
- Abrogarea unor prevederi (referitoare la achiziția directă, garanția de participare și garanția de bună execuție, ajustarea prețului contractului etc.) care au fost preluate la nivelul legislației primare, în vederea evitării dublajului legislativ.
În mod similar modificărilor legislative aduse HG nr. 394/2016, menționate mai sus, se modifică și se completează prevederile HG nr. 395/2016 și HG nr. 867/2016.
Informare din partea Serviciului Pregătire Proiecte şi Contractare – Direcţia de Dezvoltare şi Implementare Proiecte, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..