Diana Damsa, reprezentanta Asociației Initiative of Change România a moderat marți 10 februarie cursul de formare “Harta conflictului- Analiza de nevoi și temeri în medierea posibilelor situații conflictuale apărute în procesul de integrare a copiilor cu CES în învățământul de masă”, curs la care au participat 40 de profesori din judeţ. Miercuri, 11 februarie sediul CJRAE a găzduit un număr de 37 de profesori care au participat la work-shop-ul “Beneficiile incluziunii școlare a elevilor diagnosticați cu ADHD/autism” moderat de Camelia Raț, profesor de educație generală, limba română și limba engleză, profesor de educație specială, coordonatorul Programului Incluziv din cadrul Asociației Autism, Baia Mare. Gabriela Papiu, psiholog principal psihologie clinică, CJRAE Maramureș a susţinut joi 12 februarie un curs de formare având ca tematica ”Vulnerabilitatea și suferința copilului în mediul școlar”.
Săptămâna aceasta s-a finalizat “Ghidul de bune practici educaționale“ cuprinzând materiale furnizate de unitățile de învățământ, ilustrând cazuri de integrare funcțională a elevilor cu CES – elaborat în timpul campaniei cu contribuția cadrelor didactice din județ. De asemenea, consilierii şcolari din judeţ şi-au adus aportul în realizarea unui materialul electronic “Incluziunea copiilor cu CES. Diferenţiere şi strategii de acţiune” ce cuprinde sfaturi practice pentru toţi actorii educaţionali care interacţionează cu copiii cu CES, elaborat în timpul acestei campanii cu contribuţia consilierilor şcolari din judeţ. Consilierilor şcolari, profesorilor şi logopezilor implicaţi în această campanie li s-au întocmit fişe de evaluare pentru gradaţia de merit.