Accessibility Tools

Imprimă această pagină

COMUNICAT DE PRESĂ privind începerea implementării proiectului COMAND – SYNCHRONIZATION OF OPERATIONAL EMERGENCY SITUATIONS IN BORDER REGION (COMAND – Sincronizarea intervențiilor în situații de urgență în regiunea de graniță)

04 August 2021 650
Proiectul a fost depus la finanțare în cadrul Programului transfrontalier HUSKROUA ENI CBC 2014-2020. Aplicant, lider de proiect este Consiliul Județean Maramureș în parteneriat cu Departamentul de Stat al Serviciului de Urgență al Ucrainei din Regiunea Transcarpatia.
Obiectivul general al proiectului este implementarea unui sistem informațional de management și coordonare în situații de urgență în regiunea de frontieră Maramureș - Transcarpatia care va crește capacitatea de predicție, operabilitatea și calitatea intervențiilor efectuate. Situațiile de urgență includ toate situațiile care pot determina deteriorarea bunurilor sau pierderea de vieți omenești, cum ar fi inundații, incendii, accidente de mașină sau alte accidente.

Obiective specifice
  • Asigurarea unei infrastructuri adecvate pentru o mai bună coordonare a intervențiilor prin utilizarea de tehnologii de comunicare și de transfer de informații;
  • Armonizarea activităților de prevenire și intervenție în situații de urgență (crearea și/sau armonizarea sistemelor de prevenire și intervenție în caz de accidente, incendii, inundații, alte calamități naturale, instruirea personalului de intervenție, dezvoltarea de structuri și strategii);
  • Optimizarea procedurilor de comunicare interinstituțională între serviciile de urgență din Maramureș și Transcarpatia;
  • Creșterea gradului de conștientizare, cunoștințe și abilități în dezvoltarea strategiilor locale și regionale pentru prevenirea și atenuarea impactului riscurilor identificate din regiunea transfrontalieră.

Rezultate estimate
  • Digitalizarea completă a rețelei de comunicații în situații de urgență din regiunea Transcarpatia;
  • Înființarea unui dispecerat integrat pentru situații de urgență în județul Maramureș;

Acest lucru presupune extinderea pe orizontală și vertical a clădirii SMURD de pe strada Vasile Lucaciu (conform planșelor anexate) și dotarea acesteia pentru a se asigura două funcțiuni:
  • dispecerat integrat pentru situații de urgență
  • spații dedicate ședințelor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență

Schimburi de experiență între parteneri;

Parteneriat pe termen lung pentru intervenții comune în situații de urgență în regiunea de frontier Maramureș-Transcarpatia;

Conștientizarea cetățenilor despre potențialele riscuri tropice și antropice și modul de comportament în caz de dezastre sau situații de urgență.

Vizibilitatea proiectului.

Buget alocat: 1.562.992,94 Euro
Durata de implementare: 24 luni

Claudia BREBAN
Director executiv

Oana CHIOREAN
Manager de proiect

Dana GAGNIUC
Expert comunicare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)